Another thought is how the emotion is diverted into another response
because of cultural expectations.
On Nov 30, 9:04 pm, archytas <nwte...@gmail.com> wrote:
> Me too Molly - I wonder what the term 'I didn't know whether to laugh
> or cry' means?
>
> On 1 Dec, 00:06, Molly <mollyb...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > would much rather be laughing.
>
> > On Friday, November 30, 2012 6:29:50 AM UTC-5, andrew vecsey wrote:
>
> > > What In find interesting is how it is almost impossible to see the
> > > physical difference of someone laughing his head off and someone crying his
> > > heart out. Both are a result of a sudden unexpected disclosure of truth..
>
> > > On Saturday, November 24, 2012 7:51:00 PM UTC+1, archytas wrote:
>
> > >> While there is only speculation about how humor developed in early
> > >> humans, we know that by the 6th century BCE the Greeks had
> > >> institutionalized it in the ritual known as comedy, and that it was
> > >> performed with a contrasting dramatic form known as tragedy. Both were
> > >> based on the violation of mental patterns and expectations, and in
> > >> both the world is a tangle of conflicting systems where humans live in
> > >> the shadow of failure, folly, and death. Like tragedy, comedy
> > >> represents life as full of tension, danger, and struggle, with success
> > >> or failure often depending on chance factors. Where they differ is in
> > >> the responses of the lead characters to life's incongruities.
> > >> Identifying with these characters, audiences at comedies and tragedies
> > >> have contrasting responses to events in the dramas. And because these
> > >> responses carry over to similar situations in life, comedy and tragedy
> > >> embody contrasting responses to the incongruities in life.
>
> > >> Tragedy valorizes serious, emotional engagement with life's problems,
> > >> even struggle to the death. Along with epic, it is part of the Western
> > >> heroic tradition that extols ideals, the willingness to fight for
> > >> them, and honor. The tragic ethos is linked to patriarchy and
> > >> militarism—many of its heroes are kings and conquerors—and it
> > >> valorizes what Conrad Hyers (1996) calls Warrior Virtues—blind
> > >> obedience, the willingness to kill or die on command, unquestioning
> > >> loyalty, single-mindedness, resoluteness of purpose, and pride.
>
> > >> Comedy, by contrast, embodies an anti-heroic, pragmatic attitude
> > >> toward life's incongruities. From Aristophanes' Lysistrata to Charlie
> > >> Chaplin's The Great Dictator to Michael Moore's Fahrenheit 9/11,
> > >> comedy has mocked the irrationality of militarism and blind respect
> > >> for authority. Its own methods of handling conflict include deal-
> > >> making, trickery, getting an enemy drunk, and running away. As the
> > >> Irish saying goes, you're only a coward for a moment, but you're dead
> > >> for the rest of your life. In place of Warrior Virtues, it extols
> > >> critical thinking, cleverness, adaptability, and an appreciation of
> > >> physical pleasures like eating, drinking, and sex.
>
> > >> Much humour is cruel - but try and read cruelty in to 'Doctor, doctor,
> > >> I've lost an electron'. 'Are you sure'? 'Yes, I'm positive'.
>
> > >> What do we think humour is?- Hide quoted text -
>
> - Show quoted text -
--
About Me
- Dulce
Blog Archive
- setembro 2024 (1)
- junho 2024 (1)
- abril 2024 (1)
- março 2024 (3)
- fevereiro 2024 (7)
- janeiro 2024 (5)
- dezembro 2023 (12)
- novembro 2023 (21)
- outubro 2023 (14)
- setembro 2023 (34)
- agosto 2023 (22)
- julho 2023 (112)
- junho 2023 (66)
- maio 2023 (52)
- abril 2023 (81)
- março 2023 (72)
- fevereiro 2023 (64)
- janeiro 2023 (44)
- dezembro 2022 (21)
- novembro 2022 (54)
- outubro 2022 (79)
- setembro 2022 (103)
- agosto 2022 (133)
- julho 2022 (96)
- junho 2022 (1)
- fevereiro 2022 (2)
- dezembro 2021 (1)
- novembro 2021 (1)
- outubro 2021 (31)
- setembro 2021 (71)
- fevereiro 2021 (6)
- janeiro 2021 (9)
- dezembro 2020 (1)
- julho 2020 (2)
- junho 2020 (12)
- maio 2020 (1)
- abril 2020 (15)
- março 2020 (13)
- fevereiro 2020 (4)
- setembro 2019 (12)
- agosto 2019 (28)
- julho 2019 (42)
- abril 2019 (10)
- março 2019 (48)
- fevereiro 2019 (207)
- janeiro 2019 (64)
- dezembro 2018 (3)
- novembro 2018 (1)
- outubro 2018 (2)
- junho 2018 (2)
- maio 2018 (1)
- novembro 2017 (3)
- outubro 2017 (2)
- setembro 2017 (2)
- julho 2017 (2)
- junho 2017 (6)
- maio 2017 (12)
- abril 2017 (3)
- março 2017 (1)
- fevereiro 2017 (3)
- novembro 2016 (4)
- agosto 2016 (1)
- julho 2016 (4)
- junho 2016 (4)
- maio 2016 (1)
- outubro 2015 (9)
- setembro 2015 (5)
- julho 2015 (5)
- junho 2015 (3)
- maio 2015 (98)
- abril 2015 (256)
- março 2015 (1144)
- fevereiro 2015 (808)
- janeiro 2015 (470)
- dezembro 2014 (322)
- novembro 2014 (249)
- outubro 2014 (361)
- setembro 2014 (218)
- agosto 2014 (93)
- julho 2014 (163)
- junho 2014 (61)
- maio 2014 (90)
- abril 2014 (45)
- março 2014 (119)
- fevereiro 2014 (71)
- janeiro 2014 (97)
- dezembro 2013 (95)
- novembro 2013 (182)
- outubro 2013 (79)
- setembro 2013 (99)
- agosto 2013 (139)
- julho 2013 (98)
- junho 2013 (185)
- maio 2013 (332)
- abril 2013 (99)
- março 2013 (102)
- fevereiro 2013 (231)
- janeiro 2013 (264)
- dezembro 2012 (361)
- novembro 2012 (396)
- outubro 2012 (265)
- setembro 2012 (316)
- agosto 2012 (362)
- julho 2012 (163)
- junho 2012 (332)
- maio 2012 (167)
- abril 2012 (165)
- março 2012 (156)
- fevereiro 2012 (246)
- janeiro 2012 (332)
- dezembro 2011 (348)
- novembro 2011 (176)
- outubro 2011 (147)
- setembro 2011 (378)
- agosto 2011 (222)
- julho 2011 (31)
- junho 2011 (37)
- maio 2011 (27)
- abril 2011 (26)
- março 2011 (49)
- fevereiro 2011 (36)
- janeiro 2011 (42)
- dezembro 2010 (49)
- novembro 2010 (46)
- outubro 2010 (23)
Assinar:
Postar comentários (Atom)
0 comentários:
Postar um comentário